Miamona's Reading Challenge 2016

Kicsit mazochista vagyok, de nagyon megtetszett ez a könyves kihívás (is), és több könyvet hozzá tudok csatolni a várólistás kihívásomból. Jó lenne azonban minél több új könyvet megismerni.

Miamona már második éve rendezi meg ezt a kihívást, és jobbnál jobb kategóriákat ajánl fel olvasásra. Semmilyen megkötés nincs, még a kategóriákon is lehet változtatni, de nekem ezek épp megfelelnek, csupán az olaszos kategóriát írtam kicsit át. Ez a 10 kategória és az én terveim:


1. Frissensült - ez még elég képlékeny, idei, 2016-os megjelenésű könyvet kell olvasni. Egyelőre még semmi érdekeset nem találtam, de még csak 5 nap telt el az évből:)

2. Madarat tolláról - vagy a címben, vagy a borítón szerepeljen egy madár - a várólistámon szereplő Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeit fogom olvasni, ebben két madár is van:)

3. Gyerek-gyerek-gyerek - a könyv főszereplője legyen egy maximum 10-12 éves gyerek - szintén várólistás A szoba, főszereplője az 5 éves Jack.


4. Al dente - olvassunk egy könyvet olasz szerzőtől. Ezt a kategóriát egy picit átírtam, én Olaszországban játszódó történetet fogok olvasni, mégpedig a Mindennapok Toszkánában címűt.


5. Made in Hungária - egy magyar szerző magyar művét kell elolvasni. A rendes és alternatív várólistámon 4 magyar könyv szerepel (csak), de annyira rég olvastam már Szabó Magdát, nagyon hiányzik már a stílusa, így a Mondják meg Zsófikának című regényt választottam.


6. Borzongás - olvassunk valami borzongatót, horrort, krimit, sci-fit, akármit, amitől égnek áll a szőrszálunk - nem szeretem a horrort, de nagyon kíváncsi vagyok A ragyogás folytatására, így az Álom doktort fogom elolvasni (vagy cserélem a plusz egy kategóriával:)

7. Hát ez kriminális! - ez lesz szerintem a legkönnyebben teljesíthető számomra, úgyis sorba veszem Agatha Christie életművét. Már az idei első olvasmányommal is benevezhetnék ebbe a kategóriába, A Kakukkszó is épp eléggé krimi:)


8. Cím: Eres ökör? - olvassunk olyan könyvet, aminek annyira hülye címe van (szerintünk), hogy már furdalja az oldalunkat a kíváncsiság, hogy miről szólhat. Ezen a kategórián még gondolkodom, de nekem ez a cím is eléggé fura: A százéves ember, aki kimászott az ablakon és eltűnt.


9. Mestersége??? - olvassunk olyan regényt, amelynek középpontjában valami számunkra érdekes mesterség bemutatása áll. Ezen még szintén gondolkodom, de mindenképpen szakács vagy cukrász lesz a főszereplő.


10. Hahota - olvassunk olyan regényt, amitől a hasunkat fogjuk a nevetéstől. Becky történetét (is) olvasom éppen, A pöttöm boltkórost, bár lehet, nem épp ezt fogom ebbe a kategóriába választani, mert néha már forgatom a szememet, mennyire bolond ez a lány... Esetleg még Bridget Jones naplójának harmadik része, a Bolondulásig is bekukkanthat, vagy akár valami más is:) Valahogy mostanában nem vonzanak a humoros könyvek, de néha befigyel azért valami ilyesmi is. Most, hogy átnéztem a várólistámat, a leghumorosabbnak eddig D. Tóth Kriszta Nagylánykönyve tűnik a legviccesebbnek. Az első résznél is sokat vihogtam már:)

+1 Játszd újra, Sam! - vegyünk elő valami kedvencet, amit már olvastunk, és megfogadtuk, hogy egyszer újra kézbe vesszük. Ha lecserélem valamelyik kategóriát, akkor biztosan Anne Shirley-t fogok olvasni. Hiányzik már a hangulata...

Hát akkor: olvassuk át magunkat 2017-be:)
 
christine blogja Blog Design by Ipietoon