Szenci Almanapok 2018.10.6.


Szenc már évek óta részt vesz a Pozsony-megyei Almanapokon. Ez egy kisebb vásár, ahol szenci szervezetek képviseltetik magukat, mindenféle almából készült finomságokat árulnak, a bevételt pedig jótékony célra fordítják.

foto: szenc.sk
Az ovink is részt vesz minden évben, az anyukák rengeteg mindent készítenek, hogy aztán a befolyt pénzből Mikulás- és karácsonyi ajándékokat, játékokat vehessen az ovi. Tavaly nem voltunk itthon azon a hétvégén, most viszont mi is bevetettük magunkat. 6 sünivel készültem, ami mint kiderült, kevésnek bizonyult, mivel a saját ovis anyukáink már sorban álltak értük, mire mi szombat reggel odaértünk. Oké, az almához vajmi kevés köze van a süniknek, volt is a családban értetlenkedés, amikor apuci mondta, hogy a sünik igazából húsevők, csak hogy nézne ki, ha a mesékben kukacot és bogárkákat hordanának a hátukon... Sebaj, csak kiheverjük az információt (régen volt biológiám:D). Még csak nem is őszi állat, hisz ősszel bekuckolja magát és téli álomra szenderül. Mindegy, megtetszett, elkészítettem, és végülis lett pénze belőle az ovinak.



A mintát itt találjátok (angol):
Én az orrához Jeans fonalat használtam 3-as horgolótűvel, a "tüskéihez" pedig Himalaya Dolphin Babyt 4-es tűvel.

Sok-sok gyönyörűen díszített mézeskalács, muffin, pite, süti, sült tea, birsalmalekvár várta a vevőket az asztalokon. És mint kiderült, sok horgolós anyuka is van az oviban:) voltak horgolt tökök, almák, almás könyvjelzők, hajcsatok is.

foto: szenc.sk, a magyar ovi standja
Nem is gondoltam volna, hogy ilyen sokan érdeklődnek a program iránt. Sokan nagy ételes dobozzal jártak, és abba vették a sütiket hétvégére. Jövőre mi is úgy készülünk:) Akkor már két szervezetet kell támogatnunk mind sütivel (vagy horgolmánnyal), mind vásárlással, hisz Panni már iskolás lesz. Rohan az idő.

Volt kulturális program, a Möggyes magyar néptánccsoport tetszett nagyon a gyerkőcöknek, Panni is szívesen menne hozzájuk táncolni.

foto: szenc.sk
Ezeket a süniket pedig most hétvégén készítettem Peti csoporttársai anyukáinak kérésére. Bár majdnem szabotálva lettek a sünik, mert a barna fonalam és a horgolótűm szőrén-szálán eltűnt, lehet valamelyik gyerkőc próbál sutyiban horgolni valamit a szobájában:) Még jó, hogy találtam egy másik horgolótűt hasonló méretben, de mivel a számok a tűkről lekopnak, azt sem tudom, hogy ugyanazzal a tűvel foyltattam-e őket, bár méretben nem volt túl nagy különbség... Kiváncsi vagyok, hol fogom őket megtalálni:)



 
christine blogja Blog Design by Ipietoon