Olvasni jó!

Mivel nem igazán vagyok mostanában kreatív hangulatban, viszont sok minden érdekel, és azt sem akarom, hogy "haldokoljon" a blogom, úgy gondoltam, mostantól nem csak kreatívkodásról fog a naplóm szólni. Azért persze hímzés-kötés mindig lesz, mert mindig kell hogy legyen a kezemben valami (ne tessék rosszra gondolni:), csak a köztes időt igyekszem majd valamivel kitölteni. Remélem, ezután is lesznek olvasóim...
Akkor kezdem:
Gondolom már sokan észrevettétek, hogy nagyon szeretek olvasni. Két éve az M1 műsorára tűzte a "Nagy Könyvet", talán az volt nekem az igazi lökés, hogy újra kezembe vegyek egy könyvet. Ugyanis az egyetem alatt szinte csak szlovák szakkönyveket bújtam, máshoz nehezen jutottam hozzá, hisz dolgoztam is folyamatosan... Igaz, nem láttam szinte egy részét sem ennek a műsornak, de van egy nagyon jó barátom, aki mindig megírta levélben, mi is történt, sőt a saját véleményét is a könyvekről. Addig azonban eljutottam, hogy kinyomtattam az első ezer könyvet, és sokáig az alapján válogattam, hogy mit is olvassak el:)
Most megosztom veletek az én kedvenc könyveimet, gondolom már sokan olvastátok ezeket, de ha véletlenül nem, mindegyikhez találtam bemutatót is. Íme:

1) Szabó Magda: Abigél
2) Paulo Coelho: Veronika meg akar halni
3) Szilvási Lajos: Egymás szemében
4) Szabó Magda: Für Elise
5) Kertész Imre: Sorstalanság
6) Faludy György: Pokolbeli víg napjaim
7) Szabó Magda: Pilátus
8) Anna Frank naplója
9) Jane Austen: Büszkeség és balítélet
10) Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek

Természetesen van még rengeteg könyv, amit szeretek, de az Abigél és az Egymás szemében örök kedvencem marad. Ezek azok a könyvek, amelyeket egymás után akár háromszor is el tudnék olvasni, és szinte minden évben kezembe veszem őket. Soha nem tudnék viszont olvasni Leslie L. Lawrence és Stephen King könyveket - mint ahogy a horrorfilmeket sem nézném meg:)

A Nagy Könyv legjobb 42 helyezettjét egyébként ingyenesen le lehet tölteni erről az oldalról:
http://mek.oszk.hu/html/nagykonyv.html

Itt pedig magyar klasszikusokat találtam:
http://www.irodalmiakademia.hu/scripts/DIATxcgi?infile=diat_vm_main_menu.html

Remélem, ezek után sokmindenkiben felébredt az olvasási láz, én is már úgy mennék haza...:)
De most Cimbi van. Cimbi-Cimbi-Cimbi-Cimbi - csak hogy eszembe vésődjön...

3 comments:

Soleil povedal(a)...

Szuper a könyvlistád! Szinte mind a kedvenceim közül való. Bár én Kinget is szívesen olvasok, meg pszichokrimiket, azok kikapcsolnak:-)

Ibcsy povedal(a)...

Szia! Tetszik a könyvlistád. Mindet olvastam. Az Egymás szemében-t szerintem 100x, de nálam ezért a Büszkeség és balítéleten kívül a többi Jane Austen is bejön.

Christine povedal(a)...

Nekem is bejön, csak a 10-es listába akarbam beleférni:D

 
christine blogja Blog Design by Ipietoon