Könyvek, melyeket várok #1

Tegnap, miközben a Halálparancs megjelenési idejét kerestem, végigböngésztem az Alexandra oldalát, milyen könyvek jelennek meg az elkövetkezendő egy-két hónapban. Találtam jópár érdekes könyvet, gyorsan fel is tettem őket a moly-os kívánságlistámra, és úgy döntöttem, hogy ezentúl itt is vezetni fogom, milyen könyvekre figyeltem fel mostanában. Így könnyebb nekem ajándékot is választani:) Ősszel ezek a megjelenések birizgálják a fantáziámat:


Várható megjelenés: 2015.10.2.
Az Útvesztő-trilógia előzménykötete. 
Az Útvesztő mindhárom kötetét megvettük, szeptemberben fejeztem be a második részt, és ma voltunk moziban is a Tűzpróbán. Nekem jobban tetszett filmen a második rész, bár nagyrészt csak a neveket hagyták meg, szinte az egész forgatókönyvet átírták.
Fülszöveg:

Mielőtt megalakult a VESZETT, mielőtt létrejött a Tisztás, mielőtt Thomas belépett az Útvesztőbe, napkitörések sora érte a Földet, és szörnyű betegséggel fertőzte meg az emberiséget. A bolygó lakóinak nagy része odaveszett. Aki megbetegedett, annak lassanként elborult az elméje, és előbb-utóbb tomboló véglénnyé vált. Mark és Trina a túlélők kis csoportjához tartozik. Mindennap az életben maradásért küzdenek, az élelmükért, a nyugalmukért. A természet lassan mintha már az újjáéledés jeleit mutatná a napkitörések után, amikor egy napon különös légi jármű - egy Berg - jelenik meg az erdő fölött. A Bergről a kitörés vírusával fertőzött lövedékekkel kezdik lőni a csoportot.

Ismét menekülniük kell - de vajon ki az ellenség? Fertőzöttek és immúnisok egyaránt veszélyben vannak. Vajon az emberiség teljes kiirtása a cél? Ki akarja a pusztulásukat? Létezik kiút ebből a borzalomból?




Várható megjelenés: 2015.9.30.
Nem tudom miért, de az utóbbi egy-két évben szeretek életmód- és önsegítő könyveket olvasni. Folyamatosan keresem magamat, és próbálok beindítani valamit az életben, amit nagyon szeretnék, de nem tudom, hol kezdjem...
Fülszöveg:
- Szeretnék rászokni a rendszeres testmozgásra, de nem tudok, és ez nagyon bosszant.

- Olyan jó lenne egészségesebb ételeket enni, de imádom a gyorsételeket!
- Többet akarok aludni, hogy kipihentebb és energikusabb legyek, de csak késő este jut idő magamra.- Kevesebbet kellene innom, de olyan nehéz megállni, ha társaságban vagyok.- Több időt szeretnék tölteni a családommal és a barátokkal a folytonos munka helyett.
Hogyan javíthatunk életünkön a szokásaink megváltoztatásával?
Erre ad választ Gretchen Rubin könnyed humorú, ám rendkívül alapos, tudományos kutatásokon és rengeteg személyes megfigyelésen alapuló könyve. Gretchen a könyvben 21 szokásformálási stratégiát mutat be részletesen, amelyek segítségével akkor is megváltoztathatjuk az életünket alapjaiban meghatározó rossz szokásokat, ha korábban már belebuktunk egy-egy ilyen kísérletbe.
A könyv segítségével választ kaphatunk a következő kérdésekre:
- Ha valamit szeretek csinálni, mégis miért esik olyan nehezemre rendszeressé tenni?- Néha egyetlen nap alatt megszabadulok egy rossz szokásomtól, máskor meg sehogy sem sikerül, bármennyire próbálkozom is. Miért?- A diéta után miért ugranak vissza rám a leadott kilók - vagy még annál is több?- Hogy tudom megtartani a kialakított jó szokásokat?- Miért van időm mindenki másra saját magamon kívül?

Agatha Christie: A szárnyak szava

Megjelenés: 2015.9.10.
Ehhez nincs mit hozzáfűznöm:)
Fülszöveg:
"Új oldaláról ismerhetjük meg a krimi királynőjét ebben a kötetben - ugyanis Agatha Christie természetfölötti novelláiból állítottunk össze egy csokrot.

Mit szeretne a bársonyruhás baba, amit a szabóműhelyben soha nem ott találnak reggel, ahol este hagyták? Miért nézi cigánynak Dickie Carpenter az elbűvölő, aranyhajú Alistair Haworthöt?
A sorsával elégedett milliomost megszólítják a szárnyak; szavuk elől tényleg nincs menekvés? Olvashatunk még klasszikus kísértettörténetet és szellemidézést, s az egyik elbeszélés a fekete mágia titkait tárja fel.Mindenki, aki kedveli a józan ésszel megmagyarázhatatlan, borzongatóan sejtelmes történeteket, élvezettel forgathatja a kötetet." (a Kiadó)


Várható megjelenés: 2015.9.28.
Nagyon szeretem Anna Gavalda könyveit, bár már régen olvastam tőle. Most, hogy láttam, hogy megjelent egy új könyve, megint kedvet kaptam hozzá.
Fülszöveg:
Anna Gavalda a rejtőzködőknek ajánlja ezt a regényét. "A láthatatlanság harcosainak", akik a társadalom peremére kerültek, és "reggeltől estig levegő után kapkodnak", ha nagy küzdelmek árán mégis meg szeretnék valósítani önmagukat. Egyik főhősét Francknak hívják - mert a fiú anyja imádta Franck Alamo énekest. A másikat Billie-nek - mert a lány anyja rajongott Michael Jacksonért és a Billie Jeanért. Vagyis két külön világból érkező fiatal találkozik, akik mégis megértik egymás szenvedéseit: Franck a homoszexualitása miatt kerül kényelmetlen helyzetekbe, Billie a katasztrofális gyerekkora emlékeitől próbál megszabadulni. Anna Gavalda a rá jellemző lélektani érzékenységgel mutatja meg humorral és olvasmányosan, hogy hogyan lehet a folytonos kudarcok ellenére továbblépni, sőt napról napra megküzdve önmagunkkal és a lehúzó közeggel akár még kiteljesedni is. Lélekmelengető módon mutatja be, hogy milyen sokat tud segíteni az együttérzés.

Várható megjelenés: 2015.10.15.
Színezők:)


2 comments:

Mónika povedal(a)...

Milyen jó könyveket válogattál ki!

A Gretchen Rubin könyvet hétvégén szereztem be, és tegnap kezdtem el olvasni. Nagy reményeket fűzök hozzá, bízom benne, hogy hasznos lesz.

Az Anna Gavalda könyvet is biztos be fogom szerezni, rossz kritikák ide vagy oda, nem hiányozhat a polcról.

Az Útvesztő pedig tavaly november óta várakozik, de még ezután fog sorra kerülni. Remélem tetszeni fog.

És a Franciaországos színezővel fogok elkárhozni. Így is vaciláltam, végül csak azért nem vettem színezőt, mert úgy gondoltam, hogy művészetterápiának ott a hímzés, azt is csak elvétve veszem elő. De Franciaországnak nem fogok tudni ellenállni.

Kristína povedal(a)...

Igen, úgy néz ki, eléggé hasonló az ízlésünk könyv-ügyben:) Amióta megvan a könyvolvasóm és rátaláltam egy igazi aranybányára, ahonnan khm.letölthetem őket, nagyon megválogatom, mit veszek meg. A Halálparancs már itt van a polcunkon, bár ezt már csak azért vettük meg, hogy teljes legyen a sorozat. Nekem a Tűzpróba nem nagyon jött be, olyan wtf érzés volt végig, míg olvastam, a belőle készült film sokkal jobb volt, talán azért, mert szinte alig hasonlított a könyvre. Remélem a harmadik-negyedik rész jobb lett.

Gretchen Rubin stílusát nagyon megszerettem, nagyon várom a könyvét. Mi hétvégén voltunk könyvesüzletben Győrben, de akkor még nem láttam, és az Alexandra oldalán is úgy írták, hogy csak október 7-én jelenik meg... Pedig azt nagyon akartam:) Pech, de akkor majd pár hét múlva.

A színezőt pedig ne is mondd... Reméltem, hogy én nem kapom el a fertőzést, még nem vettem színezőt, de már érik a gondolat, hogy kinyomtatok valamit a Pinterestről:D

 
christine blogja Blog Design by Ipietoon