Joanne Harris: Csokoládécipő

Azt hiszem, ideje lenne megszüntetnem a könyves blogomat, tavaly novembertől nem írtam oda semmit. Itt folytatom tovább, amúgy is mindenféléről írok már, kreatívkodásról kevésbé. Legalábbis kevesebbet, mint szeretném. Sok könyvet elolvastam ez alatt az egy év alatt is, mármint magamhoz képest. Személy szerint képtelen vagyok 2-3 nap alatt kiolvasni egy-egy vastagabb könyvet, mint mások. Amúgy is csak a fürdőkádban szoktam olvasni, ott meg nem ülhetek órákat.

Utoljára Joanne Harris Csokoládécipőjét olvastam el - röpke 2 hónap alatt (ez egy új rekord:)) Nem azért, mert nehéz olvasmány volt, vagy nem tetszett, csak szerettem volna, ha minél tovább tart az érzés, a hangulat, ami körülvett olvasás közben. Igazi őszi-téli olvasmány, átlengi a hideg, a köd, eső és havazás. És ha elképzeltem, kint milyen hideg és zord az idő, bent a csokiboltban pedig meleg van, barátságos emberek vesznek körül, iszom a forró csokoládét... Mnyammm. Teljesen magával ragadott.
Az első részt még 2 éve karácsony előtt olvastam. A második rész már régóta a várólistámon volt, igazából meg akartam venni (most meg már tuti meg is veszem egyszer), de szembejött velem (szlovákul) a könyvtárban, és gyorsan kikölcsönöztem. A cselekmény 4 évvel a csokoládéfesztivál után játszódik. Vianne lányaival (mert közben megszületett Rosette, Roux lánya is) Párizs nyugodt részébe, Montmartre-ba költözik. Új, mágiamentes életet akar kezdeni más névvel, más életmóddal, hátha a Változás Szele most már békén hagyja őket és örökre letelepedhetnek. Anouknak nem tetszik a változás, hiányzik a régi életük, a lehelletnyi mágia, amivel megédesítették a napjaikat. Belül tiltakozik anyja fásultsága ellen. Az iskolában sem tud beilleszkedni társai közé. Rosette 4 éves kora ellenére kicsit hátramaradt a fejlődésben, még mindig nem beszél, és néha furcsa "Balesetek" történnek vele. Hirtelen felbukkan Zozie, akit befogadnak, segít a csokiboltban, és teljesen felforgatja az életüket, főleg Anoukét. Zozie ugyanis szintén "boszorkány", de Vianne "családi" mágiájával ellentétben ő egészen más varázslatokat használ, nem riad vissza semmitől. Anouknak természetesen tetszik a változás, és Vianne azon kapja magát, hogy Anouk már jobban vonzódik Zozie-hoz, mint hozzá. 2 hónap alatt fellendíti a csokoládéboltot, egy csomó törzsvendéget szerez, Anoukot pedig elkezdi tanítani a mágia fortélyaira. Anouk sorban változtatja meg a mágia segítségével barátai életét. Zozie-nak azomban hátsó szándékai vannak, ugyanis ő életeket gyűjt, és minden vágya megszerezni Vianne személyiségét, és Anoukot magának.

Kicsit nehezen indult be a cselekmény, de nagyon tetszett, hogy hármójuk naplójából épült fel a történet. Zozie sok mindent felderít Vianne múltjáról, ez egy kis pluszt adott nekem az első részhez is. Nekem nagyon tetszett a történet, olvassátok el!


2 comments:

Laucica povedal(a)...

Imádtam, amikor olvastam! Vagy egy hétre elvarázsolt, és azóta is néha eszembe jut, milyen "kellemes" volt, de nem tudom, hogy második olvasásra is ugyanolyan hatással lenne-e rám. Majd még pár évet várok, és letesztelem újra:)) Teljesen igazad van, hogy őszi olvasmány!!!

Tündérke povedal(a)...

Felírtam az elolvasandó könyvek listájára! :-)
(Két hónapig egy könyvet olvasni, el sem bírom képzelni... :-))

 
christine blogja Blog Design by Ipietoon