Egy kis kultúra áprilisban és májusban

Már két hónapja írom ezt a bejegyzést, úgyhogy mindenképpen szeretném posztolni, bár már csak a rövidebb verzióra van türelmem:) Néha szinte érzem és hallom, ahogy halnak el az agysejtjeim az anyasági alatt, így szeretnék egy kicsit többet blogolni mindenféléről, hogy valamennyire össze tudjam szedni a gondolataimat.

Április és május (hozzám képest) az olvasásban egész produktív volt. Nem mondható ez el június-júliusról, egy-egy könyvvel, ráadásul a mostanit még be sem fejeztem... Egész jó könyvek találnak meg mostanában, sőt, rengeteg jó könyv vár még elolvasásra, az idő lehetne kicsivel több hozzá... Némelyikhez talán Ti is kedvet kaptok (na meg így vezetem a két könyves kihívásomat is).

Ezeket a könyveket sikerült kiolvasnom


ORAVECZ NÓRA: ÉLET MÁSKÉPP - VÁLTSD VALÓRA AZ ÁLMAIDAT

Húúú, ez egy nagyon régi elmaradásom, tavaly nyáron kaptam kölcsön az unokatestvéremtől. Mostanában sokkal több életmód könyvet olvasok, mint regényt, és ez is egyike a hogyan változtassuk meg az életünket kategóriából. Igen, nagyon szeretnék változtatni, egyszer el is kezdtem egy naplót, amiben összeírtam, mi mindenben kéne változni, változtatni. Azt hittem, csak egy-két dologról lenne szó, de csak úgy ömlöttek a szavak... Na de a könyvről... Hááát... Nagyon nyögvenyelősen ment, talán azért is tartott ilyen sokáig. Ha elolvastam pár oldalt és másnap folytattam, egyáltalán nem emlékeztem már, miről szólt az előző fejezet. Nekem úgy tűnt, mintha közhelyek összeragasztásából állna az egész. Nem az én műfajom.

EMMA DONOGHUE: A SZOBA
Az év legjobb könyve eddig... Nagyon-nagyon SPOILER-es! Nagyon kemény volt, nehéz volt így olvasni, hogy nekem is gyerekeim vannak, és teljesen beleéltem magamat, vajon mit csinálnék, ha én kerülnék ebbe a helyzetbe. A történetet Jack, egy öt éves kisfiú meséli el. Édesanyját 19 éves korában elrabolta és egy pár négyzetméteres hangszigetelt lakásba zárta egy férfi. Az egyetlen kapcsolata a külvilággal egy tetőtéri ablak volt. Jack már itt született, és neki az egész világot a Szoba jelentette. Ő úgy tudta, hogy ami a tévében van, az mind kitaláció. A történet az ötödik születésnapján kezdődik. A regény első része bemutatta ennek a kis családnak a mindennapjait. Tiszteltem nagyon az anyukáját azért, mennyit törődik a fiúval, rengeteget játszottak, és szinte a semmiből is tudott új játékokat készíteni, programokat kitalálni. Minek ide Montessori... Őszintén bevallom, nem hiszem, hogy ilyen sokáig bírtam volna Pannival, bár gondolom, ha így össze lennénk zárva, azért másképp állnék a dolgokhoz. Az ötödik születésnapja után aztán az anyuka lassan elkezdte adagolni Jacknek, hogy a Kint létezik, az maga a valóság. Jack persze nagyon nehezen fogadta el mindezt, mégis ő volt az, akinek a segítségével kijutottak a Szobából. A Kint viszont nagyon félelmetes, még egy kis napfény vagy szellő is gondot okozhat. Jacknek minden új, rengeteg dolgot kell megtanulnia, mégis ő az szerintem, aki könnyebben birkózott meg az új helyzettel... A mélypont nálam (és Anyánál is) az interjú volt, azóta is többször eszembe jut, vajon Jack szempontjából mi lett volna a jobb? Az anyukájával élni bezárva bizonytalan ideig, vagy ha születése után kivitték volna a Szobából? Önzőség volt ez Anyától? Nem tudom magamban eldönteni. 
Szlovákul kezdtem olvasni a könyvet, de aztán vissza kellett vinnem a könyvtárba, magyarul folytattam tovább könyvolvasón. Nekem szlovákul jobban tetszett, mert magyarul úgy volt megírva, ahogy egy öt éves gyerek mesélné - hibákkal, szókeveréssel, stb. Film is készült belőle, Oscar díjat is nyert, szeretném majd egyszer megnézni. (Várólistacsökkentés 2016, Miamona's Reading Challenge - Gyerek-gyerek-gyerek)

BIANKA BLEIER-BRIGIT SCHILLING: HÁZTARTÁSI TÚLÉLŐKÖNYV
Az egyik új kedvenc blogom ajánlásával vettem meg ezt a könyvet (annyira egy az érdeklődési körünk, hogy már a harmadik könyvet vettem meg és olvastam el az ő ajánlásával). Kispeti születésével méginkább elmaradtam a házimunkával, és már engem is rettenetesen idegesít az a nagy kupi, ami Petit fogadja minden nap, amikor hazaér a munkából. Persze nehéz két gyerek mellett mindent győzni, bár sokszor megkapom, hogy nekem több gyerekem volt, mégis győztem mindent - igen ám, de régebben azért más volt az élet, mások voltak a feltételek, elvárások, stb. Lehetne erről oldalakat írni, de talán ez is csak egy kifogás... Azért igyekszem egy kis rendszert hozni a takarításba, főzésbe, gyereknevelésbe, de van még hova fejlődnöm. Ez a kis könyv is sokat segített. Először is segít abban, hogy belegondoljunk, mit szeretnénk a takarítással elérni. Steril, pedáns lakást akarunk, vagy csak tisztát, amiben a gyerekek biztonsággal játszhatnak, a szülőknek mégis van idejük a takarítás mellett velük foglalkozni? Tippeket is ad mindenféle takarításhoz. A főzés fagyasztóba viszont nem az én stílusom, egyrészt nincs akkora fagyasztónk, mint amekkorát az amerikaiak tartanak a garázsban, másrészt nekem nem ízlenek a felolvasztott kész ételek, és ezzel a család többi tagja is így van. Nagyon jó kis háztartási könyv.

Filmek, amiket néztünk

Sok filmet láttunk, újat és régebbit egyaránt. Először is megnéztük a Steve Jobs életéről szóló legújabb filmet, ami főleg a lányával való kapcsolatára épült. Az Éhezők viadala - A kiválasztott 2. része is kijött végre DVD-n, már láttuk moziban, de ez egy olyan filmsorozat, amit akármikor megnéznék újra. Nekem a Star Wars VII is bejött, bár érezni rajta, hogy ezt a Disney-stúdió készítette, de jobban is érdekelt így "mesésen". Végre elkezdték magyarul is adni a Downton Abbey negyedik évadát, és azt hiszem, itt nem is hagyták abba, de nyáron valamiért nem volt időm még nézni, pedig nagyon szeretem ennek a kornak a hangulatát. Ha pedig valami könnyedebbre vágytam, akkor bekapcsoltam Az élet sava-borsát, bár talán egy kicsit sokat nyavalyogtak mostanában benne, mégis szeretem, mert valahogy mindig jókedvem lesz tőle, árad belőle az optimizmus, pozitív életszemlélet, és a napfény:) Nem utolsó sorban szuperek benne a zenék. 
 
christine blogja Blog Design by Ipietoon