Orchideám

Az egyik büszkeségem... Kevés virág van a lakásban, nem is férne már több sehova. Ezek közül 3 orchidea, immáron jó ideje virág nélkül. Azt hittem, hogy nekem már nem fog virágozni, mert annyira nem értek én a virágokhoz, erre szinte pontosan egy évre a megérkezésétől számítva újra bimbókba borult az első orchideám (ha évente virágoznak, akkor a másik kettő augusztus körül fog, ha addigra ki nem nyiffantom őket:(). Kiváncsi vagyok, milyen színűek lesznek a virágok, már nem emlékszem rá, milyen volt "újkorában".



Hát igen, azt az elszáradt "kórót" két hónapja készülök levágni...

5 comments:

Mónika povedal(a)...

Hát mire való a blog, ha nem arra, hogy visszakereshesd a múlt olyan elfeledett pillanatait, mint az első orchideád színét! Mert én emlékszem, hogy mutattál róla képet, méghozzá rózsaszín volt, ha jól emlékszem! De mindjárt megnézem:)

Köszönöm a kommenteket! Annyira jól estek! Blogon csak az egyik látszik, de emailben mindkettő megjött!

Mónika povedal(a)...

Fehérek voltak a levelei, a közepe lilás. Ennyit az emlékezetemről:D

Hajnoca povedal(a)...

Ugye rosszul látom, hogy földben van!
Lehet venni kifejezetten orchidea 'földet" ami igazából tőzegféle illetve fakéreg keveréke.
Abba kell átültetni. Az orchideák fán élő virágok. A fa kérgébe kapaszkodnak és onnan veszik fel a tápanyagokat is.

Amire ügyelj az az, hogy ne legyen a levéltövekben este víz, mert az kirohasztja a levelet. Néha lehet táp oldatozni a vizet. Jól meg kell szívatni a kérgeket kb. 30 - 45 perces áztatás. Érzed majd, hogy mikor szívta meg magát (nehéz lesz a cserép) a virág.
Ha valahol sérül azt fahéjjal kell lekezelni. A virágokat hagyd maguktól leesni, ha elfonnyadtak.

Bármi kérdés van szólj. ha tudok segítek.
Sok sikert hozzá.

Christine povedal(a)...

Mónika, hogy ez nekem nem jutott eszembe:D De most lelőtted a poént, na sebaj, van még két orchideám, amik majd augusztusban virágzanak:D

Hajnoca, azért nem vagyok annyira rossz a virágaimhoz:) Orchideaföldet vettem, abba ültettem át, lehet, hogy a szlovák orchideaföldek egy kicsit mások? De köszönöm a tanácsokat, eddig én öntöztem őket, de kizárólag alulról és csak egy kicsit, hogy véletlenül se álljanak a vízben. A fahéjas dolgot még nem is hallottam, remélem nem kell használnom:)

Hajnoca povedal(a)...

Bízzunk benne hogy nem kell.
A lényeg tényleg az hogy ne álljon a vízben. Nem szeretik. Néha jó, ha hagyod elég alaposan kiszáradni. (1 - 2 hét) Nekem akkor kezdett el virágszárat és alvórügyet hozni/bontani. Azóta folyamatosan vannak virágok rajtuk. Hol egyiken hol másikon.
A szürke léggyökereket hagyd kinn a földből. Ha tudod permetezd őt reggel.
Szerintem jövőhét elején kifog nyílni már.:-)

 
christine blogja Blog Design by Ipietoon