Viszlát október, helló november!


Az október nagyon gyorsan eltelt... Végre gyönyörű őszi időjárásban volt részünk. Volt minden: eső, hideg, meleg, köd, napsütés, színes, sustorgó falevelek. Pannival jókat sétáltunk, ugráltunk, kergetőztünk az avarban, kihasználtuk még az utolsó homoktorony-építési lehetőségeket, sütöttünk, főztünk, kreatívkodtunk. Pocakomban Kispeti szépen növekszik, verekedik, Panni rengeteget beszél hozzá, megmutat neki mindent. Megtanultam végre horgolni, gyorsabban haladok a macis képpel, mint elterveztem, és a határidőnaplómat is csinosítgatom, írogatom. Elkezdtem készülődni karácsonyra is. Jó kis könyves játékokat játszottam a molyon, végigcsináltam a Molynyomozót és a Sherlock Holmes nyomozást is. Ami kicsit hiányzott, az az olvasás... A Csillagainkban a hiba után valahogy nem tudtam, és még most sem tudom megtalálni azt a könyvet, amibe szívesen belemerülnék. Erről a könyvről szeretnék majd még írni egy bejegyzést.

Nagyon sok jó dolog történt októberben:

  • Peti szülinapjára kókuszos piskótatekercset sütöttem
  • voltunk a Mentőexpedíció című filmen, nagyon tetszett
  • igazi adventi naptárja lesz Panninak
  • sok-sok eső
  • Panni, aki még a legmeglepőbb helyzetekben is bejelenti, hogy "Anyuci, szeretlek", angolul beszél, nevet álmában, és olyan szavakat mond, hogy tékvandózok, "Eddig nem volt jó napom, de most már jó napom van, hogy itthon vagy, apuci", ahogy Lénával, az unokatestvérével játszik
  • szuper beszerzések, mint pl. kimosható jelölőfilc a hímzéshez, a Halálparancs című könyv, Panninak új télikabát és sínadrág, öntapadós fényképalbumok (a babanaplókhoz), karácsonyi ragacsok, papírok, Kispeti új babakocsija...
  • Lidl-s újságot és Dobré jedlot olvasgatni
  • két macit is kihímeztem októberben
  • regisztráltam a szlovák sashe oldalra, ahol a portékáimat árulhatom, és már akadt is egy megrendelőm (rettentő nehéz árakat szabni, pont olyan hobbit találtam, ami szerintem megfizethetetlen...)
  • az English is fun facebook oldala, rengeteg jó lecke angolból, már csak tanulni kéne:)
  • lomtalanításkor egy csomó jó dolgot találni



Megint találtam egy-két új olvasnivalót magamnak:) Itt van mindjárt egy jó kis anyukás-gyerekes blog, a Cseperedünk, számomra teljesen aktuális témákkal, írásokkal. Találtam nála egy nagyon jó ötletet, amit majd én is szeretnék "bevetni", méghozzá levelet írni a Mikulásnak/Jézuskának (illetve először a Mikulás/Jézuska küld Panninak levelet arról, hogy szerinte hogy viselkedett ebben az évben, és utána Panni megírhatja a kívánságlistáját).

A Könyvparfé című blog olvasós-főzős, két szívügyem, bár az első azért jobban megy nekem, mint a második:) Nagyon tetszik, ahogy a könyvajánlások mellé egy receptet mellékel, ami valamilyen úton-módon összefüggésbe hozható a könyvvel.

Kedvenc cikkeim D. Tóth Kriszta internetes magazinjából, a wmn.hu-ról valók (olvassátok, érdemes!!). A Rubint Réka, a Nutella és én című cikken könnyesre röhögtem magam, és akár én is írhattam volna... És anyu is, aki képes hímzéshez zenei aláfestésnek "nézni" a zumba DVD-t...

A legrosszabb anyuka, akivel valaha találkoztam - nekem is sokszor van rossz napom, és ilyenkor bármilyen kicsinység miatt leordítom a gyerek fejét, aztán persze azonnal megbánom és lelkiismeret-furdalásom van, hisz a gyerek általában nem tehet semmiről... Mégis a legrosszabb napokon is többször odajön és átölel, puszilgat, szeretget, pedig tudom, hogy akkor nem is érdemlem meg...

És hogy mik a terveim novemberre?
  • végre feltenni bazárba a felesleges holmijainkat
  • korábban kelni, mint Panni... Szerencsére jó alvó a gyermek (bár már majdnem egy éve nem alszik napközben, úgyhogy szerintem meg is érdemlem a kis reggeli pihenőt), de én is mindig vele ébredtem. Ma sikerült 7 körül kimásznom az ágyból, és mire Panni felkelt, megreggeliztem, megittam a kávémat, tervezgettem a karácsonyi ajándékokat, és úgy alapjában az egész napomat. Nagyon jó volt...
  • rendberakni és valahogy rendszerezni a lakásban szanaszét található kreatív alapanyagaimat
  • kisrucikat válogatni Kispetinek (és el is rakni őket valahova, mert egyelőre a hálószobában állnak több kupacban)
  • nekiállni a kreatív karácsonyi ajándékoknak
  • befejezni a macis képet
  • elkészíteni a megrendelt képeslapot
  • megszervezni Panni 3. szülinapi buliját
  • megvarrni az adventi naptárt és elkészíteni a belevaló foglalkoztató játékokat
  • digitális lomtalanításba fogni, novemberben jó lenne kigyomlálni a számítógép mappáinak tartalmát (az asztalra már egy ikon sem fér)
  • valamint szeretnék részt venni a 75. VKF!  (Vigyázz, kész, főzz!) kihíváson, aminek a témája most a Hírességek asztalánál. Olyan ételt kell készíteni, ami valamilyen módon összeköthető egy híres emberrel, családdal, róla lett elnevezve, az ő kedvenc étele, vagy az ő tiszteletére alkottak meg.
Helló, November:)

5 comments:

Hajnal povedal(a)...

Jó tervek! Jó lesz ez a hónap,érzem! :-) Azért irigyellek a 7 órás kelés miatt. Rozi minden nap 5:30-6 között kel. Élvezd ki, amíg lehet :-)

Kristína povedal(a)...

Igen, tudom, szerencsésnek is érzem magam (el nem tudnék képzelni 6 órás kelést huzamosabb ideig...). Bár napközben azért bőven "kárpótol" a késői kelés miatt, nem kell aggódni:)
Azért ma már úgy éreztem, hogy túl sokat terveztem és vállalok magamra, szeretnék már csak úgy pihenni és relaxálni este, de ha már vállaltam, akkor megcsinálom... Inkább örülnöm kéne, hogy valaki értékeli a munkámat:)

KönyvParfé povedal(a)...

De örülök, hogy rám találtál! Szuper dolgok vannak a blogodon, így a mai napot arra szánom, hogy böngésszek a kreatív ötleteid között és gyönyörködjek a szép képeidben. Visszatérő vendég leszek! :) Köszi!

Kristína povedal(a)...

Köszönöm a kedves szavakat:) Remélem, találtál valami érdekeset nálam, én nagyon szeretem olvasgatni mind a könyvajánlóidat, mind a receptjeidet:)

KönyvParfé povedal(a)...

Igen, találtam sok jó dolgot. Most a Karácsonyt várva lesem az oldalad, mert úgy érzem, most kifogytam az ajándékötletekből. :)

 
christine blogja Blog Design by Ipietoon